wpływ radioterapii na ból

Witam Państwa na naszym nowym Forum Stowarzyszenia. Udostępniamy Państwu możliwość wymiany doświadczeń i wiedzy na temat naszej choroby oraz jej leczenia. Możemy również rozmawiać na inne ważne dla nas tematy.
Zapraszam do dyskusji.
Pozdrawiam,
Roman Sadżuga

wpływ radioterapii na ból

Postprzez Magdalena02 » Wt sty 04, 2011 9:48 pm

Szanowni Państwo,

szukam wszędzie pomocy i wyjaśnienia stanu mojej mamy, dlatego piszę. Ma 63 lata i po 8 tygodniach na odddziale ortopedii stwierdzono, że liczne kompresyjne złamania kręgosłupa to nie wynik osteoporozy, a szpiczaka. Po tygodniu na hematologii skierowano ją na oddział opieki paliatywnej, gdzie jest poddawana radioterapii. Bierze talizer i dex, bifosfoniany i ma mieć 10 naświetleń. Ból zmienił ją w spanikowane zwierzątko, które myśli tylko o jednym - ŻEBY NIE BOLAŁO, krzyczała już że woli umrzeć. Jeszcze we wrześnu nie było źle, ale z dnia na dzień ból bardzo narastał, przestała się poruszać, nie można było nawet odrobinę przesunąć poduszki. Po 3. naświetleniu jest jakby ciut lepiej. Czy są szanse na to, że ból się zmniejszy tak, aby znów mogła chociaż usiąść na łóżku? Lekarz powiedział, że realcja na talizer będzie widoczna dopiero po miesiącu. Czy Państwo też mają takie dświadczenia? Ja się boję, że lek nie zadziała i to będzie kolejny miesiąc bez efektu - przestałam ufać lekarzom po tym jak leczyli mamę rok na osteoporozę coraz większymi dawkami leków przeciwbólowych...

Pozdrawiam serdecznie
Magdalena
Magdalena02
 
Posty: 3
Dołączył(a): So gru 25, 2010 6:34 am

Re: wpływ radioterapii na ból

Postprzez lulu » Wt sty 04, 2011 11:39 pm

Nie mam doświadczenia na ten temat, bo mój brat zaczął leczenie. Po pierwszej chemii dostał sepsę, było ciężko ale chyba udało się. Myślimy, że już nie ma zagrożenia. Bierze cały czas chemię w tabletkach a 10 stycznia miał mieć następną chemię. Jeśli wyniki będą w normie to i chemia będzie w terminie. Jeszcze przed pierwszą chemią miał straszne bóle kręgosłupa, teraz jest bez środków znieczulających i nie odczuwa bólu. Prawie dwa miesiące leży i ma problemy z obróceniem się z boku na bok. Strasznie wychudły mu nogi. Dziś zaczął rehabilitację ruchową, mamy nadzieję, że to pomoże mu stanąć na nogi. Czekamy jeszcze na opinię lekarzy co do stanu jego kręgosłupa, czy możliwe jest chodzenie.
lulu
 
Posty: 261
Dołączył(a): So gru 11, 2010 9:34 pm

Re: wpływ radioterapii na ból

Postprzez Magdalena02 » Śr sty 05, 2011 10:07 pm

Bardzo dziękuję za odpowiedź. Czyli jest nadzieja na zmiany na lepsze.Te bóle kości muszą być straszliwe. Środki przeciwbólowe, nawet morfina nie do końca działają - tzn. powodowały, że moja mama była półprzytomna, ale jednak odczuwała ból. Dziś miała 4. radioterapię i nawet udało się trochę podnieść jej zagłówek w łóżku bez bólu. Cała jest strasznie wychudzona, bo nie chce jeść ani pić (ma odruchy wymiotne). Bierze talizer od 23.12.10 i mam nadzieję, że lekarze już coś będą mogli powiedzieć o jego działaniu.

Pozdrawiam serdecznie
Magdalena
Magdalena02
 
Posty: 3
Dołączył(a): So gru 25, 2010 6:34 am

Re: wpływ radioterapii na ból

Postprzez slonko » Pt sty 07, 2011 2:09 pm

Witam

Moze warto uwierzyc w leki. Moja mamusie bardzo bolaly ramiona. Nie mogla nic, lezec, spac, ubrac sie itd. Bol byl niemilosierny az pekalo mi serce. Brala coraz to wiecej lekow przeciwbolowych itd itd. Lekarz odsylal do innego i nikt nie wiedzial co jej jest. Wrescie padla prawidlowa dagnoza szpiczak co przybilo nas wszystkich do muru. Jednakze fachowa opieka, odpowiednie leki (sterydy a pozniej chemia) sparily ze mama juz nie odczuwa bolu wogole. Czuje jakis dyskomfort czasami odretwienie w ramionach ale nie bol. Kiedy na nia patrze jak spi to serce mi sie cieszy bo pamietam jak bylo zle.

Zycze powodzenia i wierze ze tez w koncu i twoja mame przestanie bolec.
slonko
 
Posty: 28
Dołączył(a): N lis 07, 2010 8:48 pm

Re: wpływ radioterapii na ból

Postprzez Magdalena02 » Pt sty 07, 2011 9:30 pm

Bardzo dziękuję slonko za słowa otuchy, mama dziś niestety znacznie gorzej się czuje, podali jej zwiększoną dawkę morfiny i tlen. Znowu wymiotowała, nie mam zupełnie pomysłu co mogłabym jej dawać do jedzenia. Jest wysuszona jak wiórek i ból wrócił, mam nadzieję, że jutro będzie poprawa, bo ma silne reakcje na zmiany pogody.

Pozdrawiam serdecznie
Magdalena02
Magdalena02
 
Posty: 3
Dołączył(a): So gru 25, 2010 6:34 am

Re: wpływ radioterapii na ból

Postprzez grazia » Cz sty 27, 2011 7:49 am

U mnie w trakcie radioterapii bóle się nasiliły i wystąpiły wymioty. Po zakończonej radioterapii bóle zelżały, stopniowo zmniejszam dawki tabletek przeciwbólowych.
grazia
 
Posty: 19
Dołączył(a): Pn sty 17, 2011 4:28 pm

Re: wpływ radioterapii na ból

Postprzez lulu » Cz sty 27, 2011 8:45 pm

Wygląda, że takie skutki uboczne radioterapii to normalka. Mój brat stracił też apetyt, jak mu radziłam aby jadł przez rozum, to powiedział, że to na nic się nie zda. Jak zjadł więcej niż chciał, to też brało go na wymioty. Większych bóli to nie miał, ale mówił, że miał jakieś środki przeciwbólowe.
lulu
 
Posty: 261
Dołączył(a): So gru 11, 2010 9:34 pm


Powrót do Forum Pacjentów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron